zöldségek

Zöldségek – miért kellene fogyasztani őket?

A saláta, a spenót, a bab és a zöldpaprika sok értékes tápanyagot tartalmaz, amelyek az összes zöldség közül a legegészségesebbek. A klorofill mellett, amelynek színüket köszönhetik, magnéziumot, folsavat, káliumot és C-vitamint is biztosítanak. A klorofill leggazdagabb forrása a fiatal leveles zöldség.

A gyulladás enyhítésében, a test sav-bázis egyensúlyának helyreállításában és a máj munkájának támogatásában jótékony hatásoknak tulajdonítják. A zöldségfélék megérdemlik, hogy minden nap a tányérokra kerüljenek.

A hőkezelés jelentősen csökkenti az egészségüket elősegítő potenciáljukat, így akkor érheti el a legtöbb előnyt, ha nyersen fogyasztja őket, vagy ha a főzési időt a lehető legnagyobb mértékben lerövidíti. Mivel sok kívánt vitamint és ásványi anyagot tartalmaznak, nagyon alacsony energiaértékűek, különösen karcsúsító étrendben lévő emberek számára ajánlottak.

Az alábbiakban zöld zöldségekre talál példákat, amelyek tulajdonságai mindenképpen arra ösztönzik Önt, hogy vezesse be őket napi étrendjébe.

Brokkoli

A brokkoli számos értékes tulajdonsággal rendelkezik, amelyek a világ egyik legegészségesebb zöldségévé teszik. Sok tápértéke van, és rendkívül könnyen elkészíthető. A benne található hatalmas adag antioxidáns segít megvédeni a rákot, különösen a méhnyakrákot, az emlőrákot és a prosztatarákot.

A magas béta-karotin-, cink- és szeléntartalom miatt erősíti az immunrendszert. A lutein, a B6-vitamin és a folsav ellensúlyozza a szívbetegségeket és a látási problémákat, a magas C-vitamin pedig gyulladáscsökkentő hatást fejt ki.

A brokkolit nyersen vagy hőkezelve fogyaszthatja (ha megfőzi – fedél nélkül csinálja). Az elfogyasztás után jelentkező gázképző hatás enyhítése érdekében adjon nekik kapor vagy kömény kombinációját.

Sóska

A sóska egy évelő növény, amelynek levelei jelentős mennyiségű vasat, C-vitamint és A-vitamint, valamint oldható kálium-oxalátokat tartalmaznak, amelyek jellegzetes ízét adják neki. Antioxidáns és öregedésgátló hatásúak.

Számos előnyös tulajdonsága ellenére az ebben a növényben található oxalátok felhalmozódnak a húgyutakban, ami nem előnyös az egészségre. Ez vesekövek, azaz a hólyagban vagy a vesékben lévő kemény lerakódások kialakulásához vezet, az ún kövek. A sóska fogyasztásának káros hatásainak megakadályozása érdekében adjon kalcium- és D-vitamin forrásokat az oxalátot tartalmazó élelmiszerekhez, amelyek tartalmazhatnak tejtermékeket, például joghurtot.

Metélőhagyma

A zöld összetevőket tartalmazó étkezésekhez, például metélőhagymához nem csak esztétikai és ízértékek adódnak, hanem értékes tápanyagokkal is gazdagítják, például A-vitaminnal, K-vitaminnal, C-vitaminnal, folsavval, magnéziummal, kalciummal, foszfor és kálium.

A metélőhagyma illatát és ízét a benne lévő kénvegyületek adják. Tulajdonságai közé tartozik az étvágy stimulálása, az emésztési folyamatok megkönnyítése és a szabad oxigéngyökök elleni küzdelem. Próbálja ki a snidlinget szendvicsek, saláták, kenetek, saláták és sok más étel mellé.

A nyári hónapok különösen biztatóak arra, hogy az ételeket szezonális termékekből állítsák össze. A zöldségfélék számos értékes összetevőből állnak, amelyek segítségével egészséges ételek készíthetők.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük