gyakorlatok az irodában

Gyakorlatok az irodában

A mozgásszegény életmód a legtöbb embert sújtja a 21. században. Napi munkába utazás autóval vagy busszal, munka íróasztalnál, liftek, mozgólépcsők, telefonok – mindezek a lehetőségek a hátrányunkat szolgálják. A hosszú távú ülés hozzájárul a keringési rendszer és a gerinc problémáihoz. 

Tehát mit tegyünk, hogy a munkahelyen eltöltött nyolc óra ne váljon halálossá testünk számára? 

Legalább két óránként keljen fel az íróasztaltól, és végezzen néhány példát az alábbi készletekből. Nekik köszönhetően serkenti a keringést és aktiválja a pangó és feszült izmokat.

Gondolkodjon egy percig, hány órát tölt egy nap séta közben? Vegye figyelembe akár az otthontól az autóig tartó rövid távolságokat, stb. Biztos vagyok benne, hogy nem lesz sok. Ez a mi természetünk – amikor csak tehetjük, leülünk vagy lefekszünk. Munkahelyen vagy bárhol másutt próbáljon legalább 2 megállóra leszállni az úti céltól. Ez arra kényszeríti, hogy nagyobb távolságokat gyalog tegyen meg.

Ha autóval utazik, ne próbáljon erőteljesen parkolóhelyet keresni az épület bejárati ajtaja közelében. Parkoljon, ahol van hely, és járja be a táv hátralévő részét.

Valahányszor levelet akar küldeni a munkahelyén, vagy hívhat egy barátot a szomszéd szobából, jobb, ha feláll az íróasztaltól és sétál. Nem csak így tesz valamit a teste érdekében, hanem minden bizonnyal javítja kapcsolatait a munkatársakkal is. A személyes beszélgetés határozottan jobb, mint üzenet írása vagy telefonálás.

Több órás számítógépes munka után a nyak és a nyak fáj a legjobban. Hogy megszabaduljon a feszültségtől ezen a területen, két óránként végezzen egyszerű gyakorlatokat.

  • Jobbra és balra forduló fej – kényelmesen üljön, tegye a kezét az asztalra, és sima mozdulatokkal fordítsa a fejét jobbra és balra maximálisan. Ügyeljen arra, hogy e torna során ne csavarja meg a törzsét. Tartsa mozdulatlanul a karját. Tegyen legalább 10 fordulatot.
  • Előre hajló fej – Üljön kényelmesen, kezét az ölében vagy az íróasztalon. Mozgassa előre a fejét, hogy az csak egy síkban mozogjon. Ezután térjen vissza a kiindulási helyzetbe, és ismételje meg az egészet tízszer.
  • A váll fülhöz húzása – ülő helyzetben jobb kezével fogja meg a bal fülét. Próbálja a kezét a fejére nyomni, hogy közelebb mozduljon a vállhoz, és tegye a fejét a kezére. Tartsa ebben a helyzetben 10 másodpercig, és váltson oldalt.
  • Hajtsa meg a fejét előre-hátra – kényelmesen üljön, pihentesse a kezét az asztalon, és döntse előre a fejét, hogy az álla a lehető legalacsonyabb legyen. Ügyeljen arra, hogy a karok ne menjenek előre. Ezután határozottan döntse hátra a fejét. Tegye ezt a mozgást simává és könnyűvé. Ismételje meg 10-szer.
  • A törzs fordulata – ülve csavarja meg a törzset, és támassza egyik kezét a háttámlára, a másikat hagyja az asztalon. Ennek során ne csavarja el a csípőjét. Tartsa a számlálást 10-ig, és ismételje meg ugyanezt a másik oldalon. Oldalanként többször is megismételheti a gyakorlatot.

A rendszeres testmozgás és az egészséges ételek nem teszik olyan szörnyűvé azt a kilátást, hogy a következő nyolc órát a munkahelyén ülje, és közérzete és egészsége mindenképpen javulni fog.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük